Als werkgever heb je heel wat impact op het welzijn van je medewerkers.
Je hebt het beste met hen voor maar toch merk je dat zaken niet lopen zoals je zou willen.
Je kan er de vinger niet altijd opleggen en wil graag een objectieve meting doen die een indicatie geeft van hoe gemotiveerd jouw medewerkers zijn.
Maar niet enkel zij, ook jij mag mij op de foto! Want hoe gepassioneerd ben jij nog aan het werk?
We gaan voor meer werkplezier: het functioneren op je (bijna) meest optimale niveau, zowel fysiek, mentaal, emotioneel als sociaal. Het geeft je het gevoel dat je positief bijdraagt aan jezelf, je familie, het bedrijf en de hele maatschappij.
We graven dieper en doen niet aan symptoombestrijding.
Door de systemische kijk op de dingen bekijken we de zaken vanuit een ander perspectief.
Voor wat is het probleem dat zich op vandaag toont een oplossing? Wat wordt niet gezien?
We streven ernaar om iedereen binnen de organisatie met goesting aan het werk te hebben.
Autonomie, verbondenheid, werken volgens je talenten en voldoende work-life balans, daar gaan we voor!
Met deze wellbeing scan helpt It makes sense organisaties bij het in kaart brengen de pijlers die invloed hebben op vlak van werkbaar werk en werkmotivatie.
We nemen het ABC van werkmotivatie als basis voor onze scan aangevuld met vragen die naar het DNA van je organisatie gaan. En hoe zit het met het hoofd, het hart en de handen van je organisatie? Zijn deze op elkaar afgestemd?
Hierbij vergeten we ook niet te kijken naar wat goed gaat want in onze veeleisende maatschappij gaan we hier soms aan voorbij.
De scan gebeurt aan de hand diepte-interviews met u als manager, leidinggevenden en medewerkers van je organisatie. Omdat we geloven dat we tussen de lijntjes ook nog veel kunnen ontdekken en we onder de waterlijn moeten kijken om duurzame verandering te bekomen.
Alle antwoorden worden samengelegd om de sterke punten en de pijnpunten te kunnen bepalen in een overzichtelijk rapport. Van daaruit worden acties voorgesteld om je organisatie in optimale conditie te krijgen.
Inzicht in wat er leeft binnen je organisatie en een partner waarmee je in co-creatie stappen kan zetten richting het gewenste doel.